المعمل الرقمي

line_color

يوفر المعمل الرقمي خدمات الطباعة الرقمية، والمسح الضوئي للأفلام، ومعالجة الصور، وأحبار وأوراق لأغراض العرض والأرشفة، ودعم فني مهني، وورشات متخصصة. نحن نستخدم طابعة Epson Stylus Pro 9900 و سكانر Epson Perfection V700 PHOTO/V750 PRO .

بإمكان المصورين المبتدئين والمحترفين على حد السواء أن يحصلوا الآن على مستوى من الخدمة تستحقها أعمالهم، وذلك من خلال مرافق مخصصة ودعم تقني، بينما نتيح للهواة والمهتمين فرصة الاطلاع على فوارق الطباعة ما بين صورة وأخرى. جميع الخدمات والخامات متاحة بأسعار زهيدة – اتصلوا بنا لمعرفة ما لدينا.

يستجيب مركز الصورة المعاصرة من خلال مشروع المعمل الرقمي إلى مشكلة الافتقار إلى خدمات إنتاجية محلية عالية الجودة للتصوير الفوتوغرافي، ويسعى بذلك إلى توفير الوقت والتكلفة التي يتبعهما الطباعة في الخارج، بالإضافة إلى منح الفرصة للمصور كي يتحكم في عملية الإنتاج. تُضاف هذه الخدمات والمتاحة بأسعار مناسبة رغم عدم توفرها في مصر، إلى مجموعة المرافق والخدمات التي يقدمها مركز الصورة المعاصرة من معمل التحميض وستوديو الإضاءة، هذه المرافق جزء من مدرسة التصوير الفوتوغرافي حيث نقوم بخلق فرصاً تعليمية حول تشغيل تلك المرافق.

استخدام المعمل الرقمي (الطباعة أو المسح الرقمي) يتطلب حجز موعد مقدماً. لحجز موعد برجاء مراسلتنا على البريد الإلكتروني h.ahmed@ciccairo.com , digilab@ciccairo.com أو اتصلوا بنا على ١١٧٣٨١١٥ ٠١٠ ٢+ / ٢٣٩٦٤٢٧٢ ٢٠٢+

للمزيد من المعلومات عن مواصفات الطابعة والماسحة الضوئية، وأنواع الورق وقائمة أسعارنا برجاء التواصل معنا على h.ahmed@ciccairo.com , digilab@ciccairo.com أو اتصلوا بنا على ١١٧٣٨١١٥ ٠١٠ ٢+ / ٢٣٩٦٤٢٧٢ ٢٠٢+



تم تجهيز المعمل الرقمي بدعم سخي من سفارة هولندا بالقاهرة.

Digital Lab

line_color

The CIC Digilab offers digital inkjet printing, film scanning, image processing, archival and exhibition quality inks and papers, professional technical support, and specialist workshops. We use an Epson Stylus Pro 9900 printer and Epson Perfection V700 PHOTO/V750 PRO scanner.

Professional and emerging photographers can now do justice to the quality of their work with dedicated facilities and technical help, while amateurs and enthusiasts will see the difference in printing special images.

Through the DigiLab, CIC responds to the chronic problem of lack of provision for high-quality photo production, aiming to save the time and costs of printing abroad and allowing the producer direct control over their production. These affordable facilities, which are unique in Egypt, feed into our existing darkroom and lighting studio facilities, and are conceived as part of the CIC PhotoSchool, where we are developing educational opportunities around their use.

Using the Digital Lab (for printing or scanning) requires booking an appointment in advance. To book an appointment please email h.ahmed@ciccairo.com, digilab@ciccairo.com or call +2 (02) 2396 4272/ +2 (010) 11 738 115.

To find out more about our printer and scanner’s specs, types of paper we use, and our price list please contact h.ahmed@ciccairo.com, digilab@ciccairo.com or call +2 (02) 2396 4272/ +2 (010) 11 738 115.



CIC DigiLab is possible thanks to the generous support of the Embassy of the Kingdom of the Netherlands.